piątek, 29 listopada 2013

jajeczna sprawa.

Przeglądając wczoraj strony z przepisami dla niemowląt natrafiłam na jajecznice na parze. Od razu spodobał mi się ten pomysł i postanowiłam upichcić małej O. takie coś. Dodatkowo jak co czwartek miałam dostawę swojskich jajek także wzięłam się za robotę. 
Oto przepis z którego korzystałam:
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka masła ( my używamy Osełeczka Górska)
  • 1 łyżka mleka ( u nas Bebiko 2R)
  • 1 łyżeczka koperku ( wzięłam z zamrażalki nasz koperek z ogródka)
Przygotowanie:
  • jajko umyj w ciepłej wodzie
  • wbij jajko do miseczki, dodaj masło, mleko i posiekany koper, wymieszaj widelcem składniki
  • wstaw miseczkę do garnka z gotującą się wodą
  • w miarę ścinania się masy jajecznej mieszaj ją, aż do chwili, gdy białko i żółtko będzie ścięte
I gotowe. Mało czasu zajmuje przygotowanie, a małej O. chyba posmakowało, bo zjadła pół porcji. Od 11 miesiąca dziecko powinno jeść całe jajko 3-4 razy w tygodniu. Postanowiłam więc, że włączę jajka na stałe do diety O. ( do tej pory czasami dodawałam żółtko do zupki) co drugi dzień. Także przepis na jutro to jajko sadzone na parze dla odmiany. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz